Tuesday 3 January 2012

2012

Hari ini hari pertama kerja!...smlm bangun pagi perut memulas....ditambah dgn mmg kemalasan tahap tak boleh blah....maka PONTENG KERJALAH gamaknya...
So, hari ini masuk jer office....takder rasa apa2....takde rasa semangat yang membara utk buat kerja...sbbnya....dkt sini semuanya GAMPANG benar kerja-kerja nya itu....yes....kerja mmg ada....tp mmg langsung sebesar kuman pun x de kena mengena dengan teknikal....hahahaha......dengan ditambah dengan Nakhoda yang suka menggelupur tak memasal....well,u can easily looking for a bos, but hardly to find a good leader!....semoga Allah menjauhkan aku dr menjadi insan yang sebegitu.....
Hujung tahun lepas mmg bersemangat konon nak tukar tempat kerja.......tp tetibe mcm rasa malas....bukan malas apa...sbb aku tau aku kena jd beggar....huisyh!benci kowt.......mcm nk mintah sedekah...walau mmg ia adalah meminta..."meminta belas ihsan utk tukar tempat"....wut?munyik sangat modoh....pastuh...bila pikir2 balik...adalah mungkin lagi baik stay dkt sini....tp dlm masa yg sama...aku struggle benda lain...hehehee...proposal masih x buat apa lg.....idea utk buat topik apa pun x set lg.....let's do it!
Guer tak pernah ada azam pada tahun-tahun sebelum ini.....tp 2012 ni mcm tetibe ada azam dlm hati.....okeyh...maybe this sounds ridiculous...tp yes....guer nak kurangkan bercakap...kurangkan betah....sbbnya adalah...mendapati...lagi banyak guer betah...lg sakit dado guer...lepas tuh...azam yg lg 1....nak menghargai duit...huhuhuhu....tamo dh shopping mcm haram j.....i mean...shopping tetap shopping...tp mcm kurangkan.......ok, azam lg 1 ni.....STRUGGLE for further study....heheheheh....jauh di sudut hati mmg rs mcm mustahil jer...sbbnya....makin dibaca journal...makin aku x paham....as if....rasa bodoh yg terlampau...pastuh mcm pinned in my heart yang aku sebenarnya mmg bebal..lg mau sambung lg?huhuhuhu....last2....journal ke mana....proposal kemana....pastuh tido!!....so, memandangkan it's January....rs mcm kena tabahkan hati jugak nak accomplish kan mission yg 1 ni.....
Lg 1 hal yg merewang2 dihati adalah...preparation utk Big Day....ok..mmg lama lg.....tp memandangkan aku lg suka semuanya buat sndr...so, wajiblah mula dr awal....hehehehe...ala....lek lek john la...plus...aku dh tau kot nk buat apa...tggl buat jer...apa mau diributkan...yg penting nikah!...kuikuikui....semoga Allah mempermudahkan segala urusan.....amin....
Last But Not least......Semoga 2012 memberikah guer hidup yg lebih bermakna......Amin.....:)

2 comments:

  1. pergh member dah prepare nak wat duktur lah..err duktur..saya demam ni..kikiki..anw, happy new year..lama gila aku tak update blog..sejarah!

    ReplyDelete