Friday 29 June 2012

ikhlas

lately ni mcm tetibe teremosional
rasa mcm hati guer ditikam tikam!
aku terpk....
kenapa lately ni asyik lah jumpa manusia yg x ikhlas...
cth:berapa ramai yg mmg nampak keikhlasan mereka dikala aku menyuarakan niat dihati nak sambung lagi belajar?
aku mcm tetibe rasa penat lah
selalu hakuuuuuu yg pk pasal org sekeliling....org sekeliling ada pk haku????oh! ada...mereka pikir...bila aku mau terkandas!huh!banjingan!
benda paling simple...contohnya
if si polan ini mendapat satu info utk kemajuan diri....
mmg haram beliau mahu sharing...
kalau aku...
bila aku dpt benda2 info yg boleh memajukan diri kita kehadapan....
aku prefer...jom reramai kita memeriahkan suasaneee.....
apply reramai....join reeramai...semak reramaiii....
berjaya ke x kendian citerlah khennzzz...
ini tak....
kau 'dapat' sensorang
kau 'makan' sensorang
kau 'kenyang' sensorang...
yg pelik....cmner manusia sebegini boleh mcm "Oh!akulah hebat!meninggalkan diaorg yg bodoh dibelakang"
untuk aku
aku lg prefer....
jom 'mencekik' sesame
jom 'kenyang' sesame
pastuh...'berak' sesame untuk keluar kan semua 'makanan' td...
kegembiraan yg aku dapat adalah apabila
bila sesame...aku boleh bertanya "sedap x?"bersama-sama
haish!
mcm mana Islam mau maju?kalau perasaan hasad dengki mmg ada dalam diri?
dok merasakan diri yg hebat....diri yg tokoh!oh!persetankan!
ada satu falsampah yg diberikan oleh seseorang...
beliau berkata......jadinya fenimena sedemikian apabila sedari kecil dh diterapkan pemikiran
"Kalau nampak org 'kt atas' kita pun kena buat sesuat supaya kita 'lagi tinggi' dr org itu"
oh!mana silapnya kenyataan ini?silapnya adalah.....manusia akan sentiasan tgk yg diatas...dan tak tgk yg bawah....pastuh?snob!
manakala aku dr kecil diterapkan dgn pemikiran begini
"setinggi mana pun kau...kau jgn lupa utk tgk dibawah...pada mereka yg kurang bernasib baik....bantulah mereka yg dibawah untuk sama2 naik keatas"
oh!...so, apa jd pada aku kerana menerapkan pernyataan tersebut?
aku dok bantu org....keluar dari masalah...mahupun 'mendaki' tangga kehidupan....
tp bila aku yg 'tersadung' mereka hanya "say bye-bye"
justeru itu....
skrg ni....adlah lagi baik 2-2 kenyataan itu aku x guna pakai....yg pasti..aku hanya pk...
"aku nk makan apa"
"aku nak kenyang tahap keberapa"
"aku nak berak lawas ke x lawas"
tentang lain...
persetankan!


p/s:sgt berterima kasih pada mereka yg sentiasa ikhlas dengan guer!jasa kalian sampai mati aku x lupa...dan aku akan memastikan kalian berjaya dgn cemerlangnya!amin

No comments:

Post a Comment