Sunday, 8 June 2014

Senin....
Hari malas sedunia kupikir...
Atau hanya aku yang malas

Drawing dah ada atas meja...nak check malas...nak bukak pun malas....tp ada dateline...mampos la aku....wahai mood keje....silalah kembali....

Tibe-tibe ter sign in dalam blog.....nak tulis apapun tak ada idea...mcm tak nak buat apa-apa...padhal pagiku hari ini mcm kelam kelibut dh....si lea buat drama.....menangis melalak mcm nyanyi karaoke jamban....

Sebelum tu.....aku huru hara bangun pagi nak buat bekfes...sebab tekak dh tak boleh terima makanan kat kafe ni.....

serius.....lately mcm hati memberontak hendak berhenti kerja....

penat barangkali...

atau....

dunia ini bukan jiwaku...

haihhhlaaa....sampai bila harus kutunggu?ku bukan anak jutawan...mahupun berkahwin dgn jutawan.....mencari nafkah itu kami laki bini kena usahakan...utk menjamin hidup yg selesa....banyak komitmen yang perlu dibayar...itu belum lagi nafsu membeli aku yang ku kira agak buruk gamaknya....Apapun...masih kukira bersyukur....sekurangnya suamiku mahu bekerja...kerana lewat ini seringkali dengar lelaki yang umpama biawak hidup....kalau aku...tidak kubela biawak itu....ku sembelih ajer...bagi buaya makan...apapun...susah manapun kami berdua...yang penting sehingga kini kami bahagiee...bahagiee...mengejar masa...bahagiee...terkejar sana terkejar sini.....

Haih.....berhentilah merungut....ini nasib kira ada kerja....

Ramai lagi dekat luar sana yang masih mencari kerja yang stabil...

Jangan jadi manusia yang tak reti dek untung!

For Lea...we dont mind penat cari duit....

No comments:

Post a comment