Monday 3 October 2011

apapantah

Sudah ada yg bertanya...."mana FB kau?""aku cr kau kt FB x jumper pon"....hehehehehhe.....tunggu jerlah...nnt itu mood nak ber fb dtg....guer on baliklah FB itu yerp.....skrg ni....mcm malas gilla nk ber FB.....cuma nya hati memberontak nk tgk gambar2 jer....well...nak ada FB pun salah 1 sbb nyer kan sbb nak tgk gmbr....payah kottt nak suh org emel gmbr kt kiter personally....so mcm kalau dia up kt FB tuh aku tggl save jerlerr....kan ker x susahkan org tu....:)...ok...maka dgn itu..kesimpulannya lah kan...tgklah nnt ada seru akan aktif balik akaun tuh....
okeyh....skrg tgh mode yg ~suri ramm ramm....suri rammm rammm rammm..lalalal~....x tawlah kenapanyer lah kan....nk ngarut kt sini pun x tau nak ngarut ngaper nyer....ooohh!!!yeahhh!!! nak cerita....Last friday mcm nk gi settlekan lah saman dkt UiTM tuh...okeyh...gi lah dgn gigihnya....memuler sampai jer.....ada poster tampal...."Bahagian Keselamatan dan Segala Urusan Saman Menyaman telah berpindah di Kolej Teratai.....time tuh mmg dh mula start haru dh....okeyh...nek kete balik gi Kolej Teratai....sampai2 jer...dh ghupernyer tempat tuh mcm kena naik tangga bagai....okeyh...sampai2 jer...gi lah tanya kt kaunter pertanyaan tuh...manakah Pn.****.....so dia tunjuk n ckp "Gi kaunter 3"....aku pun tanya la...x der nak ambik nombor ker giliran ker?dia jwb :"tak payah...pergi jer kaunter 3"...aku hampir2 nak gi jer duduk dkt kaunter 3...once aku perasan ada minah tuh dh bgn dr kaunter 3 tuh...sekali....makhluk2 yg byk tuh rupernyer nk gi kaunter 3...ah pulak dhhhh.....ni lah dia!dr dulu sampai skrg sistem kau sama jer!!!!.....atau pun mmg x der sistem!...so mcm men duduk n men agak2 jer la...bdk ni lps bdk ni...bdk ni lps bdk ni...pastu turn aku lah kot....so bila jer mcm nak sampai turn aku....ada sorg minah ni...sampai2 jer terus mcm gi kaunter tuh...kire mcm ptg que lah...yerla...bkn salah dia lah kowttt....dh kau x wujudkan sistem...mana lah org nak tau...apa ingt dahi seketul2 ada cop kata "SAYA NAK GI KAUNTER 3?"...pastu mcm bila aku nmpk ada staff dia yg lain dtg dr blkg aku terus jer tuju kt minah tu...dh!KOSE aku nk mcm haram taat setia duk kt kerusi....so mcm gi tanya lah pasal saman.....1 benda yg aku mmg cukup2 birat telinga ialah bila dia punya suara nnngggeeee...ngeeee....kt ujung...dia mcm bunyik high pitch...yg mcm bunyik brek...org2 pompuan mmg yg aku jumpa SGTTTTT suka ada pitch suara mcm tuh...sumpah annoying okeyh!....pastu bila tanya pasal how come boleh ada saman or glain masuk dlm aku nyer list...dia boleh kata...kdg2 salah matriks kad kowttt......nak ajerrr aku jerit...:"Wey!...kau dh la mintak maaf pun x.....nasib aku ni dok dekat kau taw...kalau x...dh sah sah aku kena bayar 400 ni...sbb tgk kau nyer silap yg terpampang dkt slip utk byrn kt bank tuh!"....sumpah!gila menyampah!!!!...pastuh tanyalah nk gi bayar dkt mana...yerla...mmglah aku dh berkurun dkt UiTM tuh...tp itu dulu...even dulu pun....x semua ceruk aku tau nama....so,at least bglah tau land mark....sebut la..."kiri....kannann.....straightt.....pastu pusing2...ker haper ker....ada signboard apa ke....~...ini tidak..dia gi men sebut FSPU...aku nama penuh FSPU pun aku x hengat...inikan pulak building dia.....pastuh dia bleh sebut...."dkt FSPU lah.....dkt FSPU....."dgn muka mcm frust gilla sbb kena deal dgn aku yg mcm vangang...ada ku kesah??aku tanya tu...kau jwblah bebetull....last2....aku men belasah bayar dkt mana2 bendahari yg aku tau...
Panjang lg cerita...tp mcm malas dh nak taip....so mcm kesimpulannya nk ckp....len kali...bila kita nk jawab soalan org...kita kena pastikan yg org tuh dpt clear information.....kau guna short form...x semua org tau pasal short form...so...etika dlm memberi info adalah...make sure perkataan yg kau bg tuh penuh...so org paham...aku senang jer...kalau deal dgn org complicated..yg ayik2 dok buat aku pening..mmg aku chalo jer...buat semak~...dh ler mmg sah2 aku suka pening....so,kau nak pening kau gi pening sorg2...jgn libatkan aku...bwahahhahahaha....

No comments:

Post a Comment